Kwas azelainowy

Kwas azelainowy charakteryzuje się właściwościami seboregulacyjnymi, normalizującymi proces keratynizacji, bakteriostatycznymi, hamującymi proliferację reaktywnych form tlenu oraz regulującymi pigmentację skóry. Preparat ten stosujemy w zapalnym i niezapalnym trądziku różowatym i pospolitym, w zapaleniu mieszków włosowych ze względu na działanie przeciwbakteryjne, zmniejszające łojotok i rogowacenie ujść gruczołów łojowych.
Kwas azelainowy działa silnie przeciwzapalnie, antyoksydacyjnie, zapobiega rumieniowi skóry. Wskazany jest nawet w cerach naczyniowych, a szczególnie w trądziku różowatym. Stosujemy go w melasmie i innych zaburzeniach barwnikowych, ze względu na hamowanie tyrozynazy, likwiduje przebarwienia już istniejące i zapobiega powstawaniu nowych. Peeling reguluje również wydzielanie sebum, dzięki czemu zmniejsza pory i w widoczny sposób poprawia strukturę, barwę i ogólną kondycję skóry trądzikowej.
Zaleca się wykonanie serii około 5 zabiegów w odstępach 14dniowych. Bardzo dobre efekty daje połączenie kwasu azelainowego z peelingiem kawitacyjnym, co znacznie zwiększa skuteczność terapii.

- zapalny i niezapalny trądzik różowaty, cera naczynkowa,
- zapalny i niezapalny trądzik pospolity,
- łuszczyca,
- zapalenie mieszków włosowych,
- hiperpigmentacja: melasma, plamy słoneczne, piegi, pozapalne,
- pseudoblizny trądzikowe (czerwone/ brązowe),
- zmiany tekstury i kolorytu skóry,
- drobne zmarszczki (stymulacja syntezy kolagenu),
- można stosować przy wysokich fototypach.